Väntar i ett kontor

Vi sitter och väntar inne på Linos kontor. Ett kontor med gulare väggar än man kan önska. Vet inte riktigt vad vi väntar på men väntar gör vi. Med varsitt Sandvik visitor pass runt halsen. Längtar efter en svensk kopp kaffe. Och badkaret på hotellrummet. För nu är mina fötter väldigt blöta och frusiga. I Milano regnar det onödigt mycket.

Nu kanske jag låter negativ. Men det är tråkigt att vänta med blöta strumpbyxor.
Hela förmiddagen har spenderats i en bil eller i diverse lägenheter. Vi tror vi har kommit fram till vilken lägenhet vi ska ta. En fyra med trädgård, som en mycket erfaren mäklare visade oss. Sir Donato. Och med erfaren menar jag mycket gammal, 80+. Men först måste vi se Silvias siffror om extra kostnader. Sitter också och grämer oss lite över en lägenhet vi aldrig fick se, som säkert var fantastisk.

Kan även berätta att de italienskor jag hittills observerat har låga skor. Känner mig som hemma.

Nu kom Silvia in. Och nu gick hon.
Nu fortsätter vi vänta.

Så här ser Andreas ut när han väntar.

Och så här mycket kan det regna.

Sen är det oklart varför Lino har en chockrosa rock hängandes på kontoret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0