Att betala en räkning

Idag skulle jag betala vår räkning på internet. Fastweb heter företaget och har gett oss en bra tjänst. Internet funkar. Dock funkar det inte som vi trodde när vi skrev på, eller mer jag. Killen pekad epå en annons där det stod "unlimited access 25€ per månad. Bra pris tänkte jag och fick betala 58€ idag. På räkningen stod även ett schema om hur mycket nätet kostar vid speciella klockslag. Det kom lite som en överraskning måste jag säga.
Men.
Glad i hågen åkte jag till posten där man betalar räkningar tills vår bank är med på att vi vill betala via internet. Det blev problem.
1. Jag hämtade ett rekommenderat brev som innehöll vårt kreditkort.
2. Det fungerade inte.
3. Jag provade vårt bankomatkort.
4. Det fungerade inte eftersom vi maxade ut det 2a Januari.
5. Jag provade samtliga svenska kort.
6. Det gick precis värdelöst.
7. Mannen spände ögonen i mig och sa: Contanta.
8. Jag sa no capita.
9. En kvinna med gäll röst ingrep och sa att jag var en total idiot som inte hade kontanter.
10. Jag försökte ta ut kontanter med vårt bankomatkort, utmaxat även i bankomater nuförtiden.
11. Jag tog ut pengar från svenska visa-kortet.
12. Åkte tillbaka och betalade varpå inte mindre än tre personer tittade på och alla blev jublande glada när jag de fått pengar. Perfetto skreks och det jublades hej vilt. Förmodligen dracks det grappa och åts Tiramisu att de lyckats lura idioten med en mössa som ser ut som en kona.
13. Lärdom: Ta med cash nästa gång.
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0