Dagens irritation

Utanför vår lägenhet borras det. Hejvilt. Rakt ner i (förmodar jag) den stenlagda mittgången. Vibrationerna går rätt in i väggarna via golvet och soffan in i min kropp. Rätt in i ryggraden. Det har pågått en timme nu. När borrmannen för en stund tar en paus kan man höra hur han visslar glatt. Säkert skadeglatt.

Hade gärna fått han på bild. Kanske stirrat lite argt på honom. Men vågar inte öppna persiennen. För tänk om han borrar precis utanför mitt fönster? Det låter i alla fall så. Och jag har inte lust att visa upp mig för den dammiga plattborraren i bara morgonrock.

Nu tog han en paus. Visslar. Nä. Nu började han igen. Nu slår jag på stereon. /V

Kommentarer
Postat av: Anna

De e tydligen motorcykelmässa i Milano, om du har lite att göra tänkte jag.

2010-01-14 @ 15:54:58
URL: http://nsominorrland.blogg.se/
Postat av: Veronica

Anna, så lite får jag aldrig att göra. :)

2010-01-15 @ 15:33:03
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0