En dag i Milano

Igår var det dags för mig att lämna tryggheten i Arese och inta staden. Lämnad till mitt eget öde utanför Sandviks höga byggnad började strapatsen. Köpte mig en dagsbiljett för 2,5 €, och trygg med vetskapen att jag kan åka fel obegränsat många gånger hoppade jag på första bästa spårvagn som tycktes gå mot Duomen. Det visade sig snart att den gick åt fel håll. Såklart. Men jag följde med till ändstationen och sen var jag plötsligt på väg åt rätt håll istället.

Efter det flöt allt på bra. Spårvagnen var nog så skraltig och kall men tog mig fram. Jag åkte inte fel fler gånger och lyckades spendera en hel dag i Milano medans Andreas roade sig på kontoret.


Hittade Corso Buonos Aires och butiken C'art. En hysteriskt kitchig affär där dom säljer allt från Filofaxer till hundkläder. På C'art kan nog Siv hittade sig en tröja.


Gjorde ett förväntat besök i Doumen. Där hittade jag det internationella biktbåset. 



Genade över en park och hittade en slalombacke mitt i stan.



Med risk att det här blir en modeblogg måste jag även hylla väskan jag köpte. Den är precis lagom stor för kameran och guideboken, helt perfekt.

Plus fyra grader och sol. Nu ska vi ut, sen ännu ett besök på IKEA. Soffan ska beställas, äntligen.
/Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0