Rågmjöl = Segale = Ingenstans

Jag kan inte förstå. Varför går det inte att hitta rågmjöl i mataffärerna? Det finns tio olika sorters vetemjöl för att täcka upp bakandet av foccacia, pizza, croissanter, gnocci, pasta eller vad än för mjölbaserad maträtt du kan tänka dig. Men inget råg. Inte nånstans. Mycket konstigt. Jag kan inte tänka mig att italienarna inte vill ha lite råg i magen? När jag träffar vår svenskitalienska granntant ska jag förhoppningsvis få en lösning på problemet. Annars vet ni vad som önskas finnas i ett paket som skickas till Largo Ungaretti 5.



Kommentarer
Postat av: Emma

Leta upp en affär som heter NaturaSì! Där brukar det finnas det mesta i mjölväg, och även andra trevliga saker som hårdbröd och...ja ekologiska produkter. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0