SuperEnaLotto

Italienaren drömmer. Han och hon drömmer om ofantlig rikedom. Inte genom att jobba, inte genom att stjäla (i alla fall de flesta) utan genom att vinna på Lotto. I Sverige vill jag påstå att det är i princip det enda accepterade sättet att vara rik. Att vinna på Lotto. Om man är rik på annat sätt skäljer en flod av jantelagska över den rike personen och därmed är denne idiot.

I Italien har man SuperEnaLotto med vinster som är helt obegripliga. Just nu är potten på ofantliga 132.800.000 €. Euro, vi snackar 1,328 miljarder kronor plus lite till. Detta vill i varje fall alla åt. Inklusive folk som bor i närheten, dvs fransmän, schweizare och vissa albaner. Jag fick tipset att spela på detta av en kollega klädd i beigt. Så jag gick till Ungaretti centrum som består av en restaurang, en lottobutik, en datorbutik modell mindre och en ren röka tobak-butik. På obefintlig italienska förklarade jag att jag inte kunde prata italienska varpå den mannen i butiken lättsamt bytte till ännu knaggligare engelska. Jag viftade med 5€ och sa att allt är ok. Han sa, it´s ok. Jag sa ok ok. Hans fru ingrep här med ett rungande: It´s OK? Varpå jag svarade OK. Efter att alla var rörande överrens om att situation var helt OK så var det ok. Jag fick ett papper som vittnar om en makalös dröm att tack vare bollar som är mellan 1-90 ska dras på precis mitt vis. Nu vet jag redan att det inte gick bra, men det var kul att drömma ett slag. Om jag hade 1,328 miljarder skulle jag definitivt köpa en trådlös lösning som gör att när man ser hockey behöver det inte se ut så här.


Detta är förmodligen långt från OK om man ser det rent heminredningsmässigt. Veronica hade inte bara vart nöjd med detta, men eftersom hon är på Antnäs spa så kan det vara ok för en kväll. OK?

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0