Italiensk doktor

90-åriga steg mot duschen på morgonen måste undersökas. Med otaliga kollegor hos kiropraktorn ville jag ligga steget före. Bokade tid hos Dr. Gorla. Anlände med begynnande svettningar och hade stora förväntingar klockan 16:00

16:04 gick jag därifrån och undrade vad i helvete som hade hänt. Veronica hade på morgonen ritat in vart i ryggen smärtorna strålar från för att göra Dr. Gorlas jobb enklare. Fortfarande sittandes på stolen smög han upp bakom mig, dunkade tre hårda slag i ryggen, varav ett i bullseye, fattade han ett beslut. 

Han skrev ut två mediciner och sade: Not good after 10 days, we x-ray. Nogsamt kontrollerade jag nyfiket på nätet vad jag fick. Ett av preparaten är främst för de som drog nitlotten i livslotteriet, CP-skadade. Mest för att förhindra spasmer. Listan på biverkningar på båda preparaten var så lång att jag beslöt mig för att istället, eventuellt, börja träna. 

Denna service är densamma som Veronica försökt få genom att bli accepterad av samhället Arese. Man känner att man blir tagen på stort allvar när man lommar därifrån med två mediciner med tveksam verkan. Jag ogiltigförklarar Dr Gorlas diagnos och tar tag i detta själv. 

/A

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske dax att lägga några min varje dag på att streacha ?

2010-07-10 @ 10:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0