Okej. Det räcker nu.

Glöm det där jag sa om att solen skiner. Det varade i någon timme sen kom regnmolnen. Och snart därefter kom åskmolnen. Regnet har öst ner. Och det har mullrat, dånat och blixtrat helt hämningslöst.


Tillslut tycktes det ha lugnat ner sig och jag vågade mig ut. Det var jag och alla hundägare. Kryssandes mellan vattenpölar och 25 cm långa daggmaskar som kämpar för att komma tillbaka till jorden kan jag konstatera att det har öst ner rejält de senaste timmarna. Och tio minuter innan jag hunnit komma hem igen börjar det spöregna igen. Såklart.

Kvarstår bara att göra det man gör när vädret är så här. Krypa under en filt och slå på en film. Nog tycker jag det har regnat nog nu. Men regn behöver man i varje fall inte skotta bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0