Vårtecken

Våren i Milano är något försenad. Men idag noterades årets första humla. Den flög så nära marken att jag först misstog den för en ödla, för jag har minsann hört att sådana ska det finnas gott om. Men det var en humla, och humlor är vår. Så också flugan på väggen. Och myrorna som här om dagen hittade in i sovrummet (tror jag lyckats utrota alla). Temperaturen håller sig nu över fem grader på nätterna. Och det blommar i vår trädgård. Ett annat tydligt vårtecken är att italienarna har en efter en börjat lägga undan sina fula tajta dunjackor. Tack och lov. Imorgon ska det visst regna men från Sverige hör jag rapporter om ännu mera snö. Då är lite regn ganska skönt ändå.

Nu kan man säga att vår buske blommar. En bild utlovades, här kommer den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0