Direkta italienare

Är relativt van med direkt jargong tack vare eller på grund av närvaro i väldigt mansdominerade områden. Hockey, lump, maskin, Sandvik osv... Det är relativt vanligt med direkta personangrepp. Ivriga påpekanden om brister, ibland intellektuellt och ofta rena fysiska iaktagelser. På jobbet brukar detta vara ganska lugnt och proffsigt. Tills denna vecka. 

Tydligen måste mitt intag av mat och dryck i Sverige vart så pass högt så att inga gränser längre finns. Vid kaffeautomaten i trappen blev stämningen öppen.

Roberto: Andreas, I can see you really like italian food. How much have you gained?
Marisa: Yes, Andreas, not so slim anymore. But it´s ok, it is normal when coming to Italy
Roberto: Don´t worry, as long as Veronica opens the door when you come home it´s ok.
Jag: 5kg, thanks for noticing.
Dagen efter på lunchen.
Silvia: So Andreas, I can see you have changed shape. Before slim and fit, now not so much.
Jag: Thanks for noticing. 

För att visa att jag inte bryr mig om sådant här har jag nu sprungit tre dagar i rad. Varje dag längre, varje dag fortare. Men jag bryr mig ju inte om dem, såklart. Detta gör jag för att jag ska slippa dränka mig själv i olivolja för att komma igenom dörren när jag kommer hem. En av dem sa också att när man väl kan vara direkt om sådana här saker betyder det att man är inne i gänget. Kul, nu är man inne i gänget. Och tydligen tar jag 5kg mer plats i detta gäng nu.

Kommentarer
Postat av: R

Äh... du vet ju att dom har rätt så det är ju bara att ta åt sig och hoppa på nästa spinningpass/löppass. Välkommen till BMI-toppen eller hur man säger :-P

2010-05-09 @ 08:38:38
Postat av: Andreas

Robin, det kan vara så att du har otroligt rätt.

2010-05-09 @ 09:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0