Stefan Ingves, eller?

Åter i hemmet som numera mer eller mindre kroniskt även inkluderar sköldpaddan har jag mer nyanserad bild av gårdagen. Det skedde nämligen en del underhållning. Planet blev försenat mer och mer och jag gav egentligen redan upp hoppet när de började servera vatten innan start. Mannen bakom frågade vår feminina steward om han hinner till Milano. 

Steward: No problem, I am on the same flight, the plane will not leave without me.
Fabio: Ok, then I feel safe. 

Planet startar, 1h20min sent och efter en stund i luften. 
Steward: Fabio, do not worry you will be on the flight.
Fabio ser lugn och trygg ut. 

10 minuter senare:
Steward: Ok, it seems I am rescheduled to go to Zurich, but you are probably safe.
Jag: No, we will probably sleep in Frankfurt. 

DÅ. Då vaknade Stefan Ingves upp ur sin koma efter två glas rödvin och en öl. Han såg ut såhär ungefär. 



Han lyssnade in diskussionen, beställde in en till öl. Tittade på mig utan att prata. Började sedan ett kluckande skratt och började ratta räntor med vänster hand. Han hade på datorn en slumpgenerator som spikar räntan åt miljontals svenskar. Han kluckade till, skickade ett mail till Anders Borg. Log hånfullt och somnade om. Han talade mycket märkligt tyska och kan vara någon annan. 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0