Hundtricket

Igår kväll skulle jag och Pigna ut och äta pizza tillsammans med Hanna. Så jag tog hundväskan över axeln och begav mig in till Milano. Vi går in på första bästa restaurang och frågar om vi får komma in med hunden. Självklart får vi det, och självklart ska hunden ha en egen stol. Kyparna glömmer nästan bort att de är där för att servera utan står hellre och kikar på den lilla valpen utan näsa. Frågar varför hon heter Kotte och om kotten vill ha glass. Till och med kocken måste komma ut och kika. Pigna smackar mest och sover i sin väska. Helt oberörd av tumulten runt omkring. Men vi får ypperlig service.

På metron hem upplever jag min trevligaste tunnelbaneresa hittills. Jag bereds en plats att sitta. Jag har ju valp. De annars så uttråkade resenärerna kan inte göra annat än le och det frågas om ras, ålder, kön. Hon blir fotograferad och tanter kuttrar förtjust åt den lilla bostonterriern. När vi kliver av ropar vagnen buona notte till oss. Och vi vinkar hejdå. 



Tror Pigna (ja, hon heter så nu) är min väg till att få prata mer italienska. Tror också Italien är ett av världens mest hundvänliga länder.

Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Vilken skillnad mot att ha valp i Sverige :)



Men även här är det ju så att småbarn och hundar bjuder in till diskussion med främlingar. Trevligt!

För oss icke italienskpratande läsare - hur uttalas Pigna (lätt att förklara i skrift va)?

2010-11-18 @ 13:39:59
URL: http://swaussie.blogg.se/
Postat av: Studiobootleg - Alltid ny och skön musik!

nice blogg du har!



Vill du ta del av den nyaste musiken och de bästa spotifylistorna? gå då in på Studiobootleg.com där länkar jag den nyaste musiken innan radio spelat, samt lägger jag upp de bästa spotifylistorna till alla tillfällen! :)

2010-11-18 @ 13:59:12
URL: http://studiobootleg.com
Postat av: Veronica

Jo, i Sverige är det ju mycket av hänsyn till allergiker (vilket ju inte bara är dåligt) som hundar inte är lika välkomna överallt.



Det uttalas Pinja. Som pinjenöt men med a. :)

2010-11-18 @ 14:05:35
URL: http://unabellavita.blogg.se/
Postat av: Jenny

Go Pigna! (du kan även hålla detta emot andreas. nu har han fått ta de enda viktig beslutet i er familj. nu är resten dina!)

2010-11-18 @ 16:03:34
Postat av: Andreas

Nu vet inte jag hur detta har uppfattats riktigt. SKulle JAG ha envåldigt bestämt något? Det här har ni nog fått om bakfoten så att säga.

2010-11-19 @ 14:24:28
Postat av: Svante

Hahaha, härlig bild!! Va tööööt hon äl då...



Vet inte varför men jag tänkte på er när jag såg den här: http://lolpics.se/7588-manatee-squeeze

2010-11-25 @ 07:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0