Nu åker de på igen

Vi är svenskar och fryser inte. Men slutet av september och några veckor framåt var råa veckor. Vi såg hopplöst på hur lägenheten blev kallare och fuktigare. Med handdukar som aldrig torkade, fötter som aldrig blev riktigt varma och upptäckten av något som såg ut som fuktskador men var "condenza" på fönster och väggar som följd. För att mota detta gick vi runt i fårskinnstofflor, motade de gröna fuktfläckarna med klor (tips från grannen) och använde ugnen mer än normalt. Ja, vi (kanske framförallt jag) led av en konstant frusenhet. Skruvade frustrerat på elementen. Under dagarna gick jag ut och värmde mig i solen. Tills en dag då elementen äntligen gick igång. För tydligen är det lag på att värmen inte får slås på tidigare än den femtonde oktober i det här landet, oavsett väder. Tyvärr hade hösten kommit aningen tidigare i år. Idag är det en skön och klar höstdag här. Fast italienarna klär sig om att det vore vinter.


Lite morgonfrost på backen. Så kommer dunjackorna fram igen.


Här är förövrigt farbror polisen som mitt i gatan står fortfarande verksam. Varje morgon och eftermiddag hjälper han skolbarnen över vägen.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Correction: JAG har inga fårskinnstofflor.

2010-10-29 @ 12:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0