Jag lade henne i badkaret...

...för hon var bedövande trött. Hon fick en spa-upplevelse i vår spa-avdelning i badkaret som är för litet för två. Om man är två räcker det med en deciliter vatten för att fylla det. Kanske borde jag tänka på min egen vikt.


Hunden såg Spa-delen som otroligt upprörande och befarade att Veronica skulle dö drunkningsdöden. Hon valde att skälla ut möbler och dörrar tills Veronica kom upp ur badet. Sedan slocknade hon.


Ansvar! (för den uppmärksamme: Man kan se en katt med en tratt runt halsen i fönstret. Den har en tratt för att inte gnaga av sig sin egen päls tydligen. Smart katt det där)

När den ena är trött får den andra vara pigg. I detta reportage vill jag visa att jag de facto ibland står i köket. När jag står där är det ganska kul, även om det är ganska sällan. Hittade ett recept på smör. Jag gillar ju smör. Detta recept kom från Per Morberg och innehöll rödvin och röd lök. Men hur i helsefyr kan man göra ett smör utan vitlök var obegripligt och ofattbart. Så numera ingår vitlök i hans recept. Resultatet av smöret blev "cosi cosi" (sådär). 



Kött tog överhanden

Veronica sade på affären att det räcker nog med EN köttbit. Jag såg mig själv sitta där och undra varför jag inte blev mätt och tog TVÅ bitar. Veronica hade rätt och kanske var 500 gram för mycket för en person. Med svåra köttsvettningar fick jag avvika från middagen för att bevisa mitt misstag. Ni kan även se de numera klassiska kronärtskockorna som ingår som standard i lördagar. Köttet, det grillades. Just det, grillsäsongen har inletts sedan två veckor tillbaka. Sug på den. Nu kan det verka som jag gjorde allt kring middagen. Det är inte riktigt sanningen, för Veronica klev in och styrde upp en hel del saker i slutskedet för att verkligen kunna äta en middag. Med potatis och bestick och sådant gemene man anser hör en middag till. 

Hunden har firat lördag med att sova precis hela dagen. Ser att detta kommer slå oss i ansiktet när det väl blir natt. 

Om överhuvudtaget NÅGON undrar vart mitt förkläde kommer från så rekommenderar jag er att söka upp Johnny och Rickard. De köpte nämligen två stycken till oss när de hälsade på. 

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0