Byaskvaller

Andreas var ju så nöjd att ha "spottat" agenten på restaurangen i påskas. Visar ju sig att han kan jaga autografer på närmare håll. Fick idag höra att på vår lokala bar kan man stöta på en av italiens mest kända skådespelare, och att på den enda egentligen riktiga restaurangen brukar Eto' bland många andra fotbollsspelare äta. (Just han är lättast att känna igen, eftersom han kör färgglada sportbilar och själv är mer färgad än medelitalienaren. ) Till samma restaurang brukar även en känd agent (för bland annat den här tydligen mycket kända italienaren) och andra halvkända italienare komma. 

Utöver det är enligt mer eller mindre säkra källor stadens nuvarande borgmästare en man med ett mycket struligt förflutet. Han brukade tydligen hänga mycket på baren som vi kallar "Gaybaren" men som fick jag nu veta, mer ses som ett knarknäste av allmänheten. Och, fick även veta att en av mina elevers mamma är syster till en av Romas bästa spelare, vars namn jag självklart glömt lika fort som jag hörde det. Detta ger henne självklart en fin status i samhället.

Synd man är så oinsatt att man ändå inte skulle känna igen nån. Får väl börja läsa mer italienska skvallertidningar. Hursom, det är intressant med italienskalektioner, man lär ju sig så mycket. /V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0