Finns det nån app som varnar för hundbajs?

En ny sån där smart mobil införskaffades till mig. En där jag kan vara online, hela tiden. Eftersom Pigna på senaste promenaden hellre stod still och tittade längtansfullt hemåt hade jag mycket tid till att prova tekniken. Jag var ju såklart tvungen att prova ladda upp bilder och göra sånt man gör när man har en smart telefon. Vilket resulterade att jag hade näsan för djupt nere i skärmen och jag trampade i hundbajs. Naturligtvis. Kan tillägga att detta var andra dagen i rad som jag gjorde just detta (första gången inte mobilens fel) och att jag svor ganska högt.

Kan även berätta att före dessa två incidenter har jag aldrig trampat i hundbajs. (Har heller inte haft en mobil som kräver all min koncentration iofs) Vilket är ett under med tanke på hur mycket hundvänliga vägar jag trampar och med tanke på att här i Italien plockar i princip ingen upp efter sin jycke. Inte ens om hunden är en Grand danois och den skiter på trottoaren. Vilket jag tycker är lite äckligt och ansvarslöst.

Förstår inte att den debatt som pågår i Sverige kring detta inte nått Italien, speciellt med tanke på alla donnor med dyra högklackade skor som promenerar omkring.


Bild på Pigna med hemlängtan. Uppladdad med min HTC. Precis innan bajsincidenten. Andreas tycker jag är en slow adapter, jag tycker vi fokuserar på att jag lär mig fort.

Kommentarer
Postat av: Karlavagnen

är det babben som man ser till höger? Högklackade donnor går nog inte på hundstigar? Fast det är klart det finns en hel del i stan också! Skulle Presidenten trampa i en så skulle det nog bli lagändring, tror du inte det? Att hundar får skälla närsom helst och hur som helst verkar helt lagligt (fast det är det inte för det har jag som butter svensk(a) kollat upp! :-)

2011-05-12 @ 18:39:36
URL: http://laosamayor-karlavagnen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0