Lektion i självinsikt

Planet går in för dimmig landning. Flygvärdinnan, som jag tycker ser lite äldre ut menar Veronica att hon förmodligen är i samma ålder som jag själv, gör sig redo för lite lugn och ro för att sedan städa planet. Just när bältesknappen slocknar blir dock detta fullständigt krossat och en dialog (eller monolog) inleds med en passagerare:

Man: Åker du ofta hit eller? det där var en bra öppning, nu smälter hon snart
Flygvärdinna: Mmm Är han dum i huvudet eller, jag är för satan flygvärdinna?
M: Ja alltså, jag är ju här rätt ofta, men jag tror dessa resor kommer förlora sin mening snart Raggadish, så här skapar man intresse
F: Mhmm Ointresserat
M: Näeee, du vet, det här med internet finns ju också mycket i klädbranchen, och det är därför jag åker hit. Går hon inte igång på det så måste hon vara dum i huvudet
F: Mhmm, nåt speciellt märke då? Jag måste ju säga någonting
M: Armani, nästan enbart Armani. Men de säljer ju mer och mer på internet nu. Lysande, nu är det klart att ta hem henne
F: Mhmmm Kan inte folk ta sig ur det här jävla planet nu
M: Men man vill ju uppleva kulturen härnere också, kanske gå på Armani café, riktigt bra kaffe där plus promotion för nya produkter, de ligger ju lite före internet här. Yes, du är en stjärna, klart fan hon vill fatta att jag är världsvan
F: Mm Tom blick, är killen på allvar, fattas bara att han berättar vad han tjänar också
M: Näeee, jag jobbar ju inom bank och finans I am a golden god!!!!!!!!!!!
F: Där kom den, jävla idiot
M: Ja, och jag känner ju mycket folk i den branchen som åker hit och handlar, en dansk också, han menar på att danskar är svåra att förstå, hahahaha, fattar du, han är ju dansk själv. Hahahaha Jag har humor också, det fattar hon nu
F: He.....He. I min fantasti står jag just nu och skrattandes laddar ner din kropp i en finkornig stenkross
M: Hon vill ha mig, fan, så många som vill ha mig och så lite tid, att jag ALLTID ska råka ut för sådana klängiga fruntimmer
M: Men Armani alltså, det finns ju inte i Stockholm. Stockholm är ju lite litet på det sättet du vet. Man måste ju komma ut för att få kvalitet. Nu måste du väl för faan haja att jag har AMBITIONER............. BIIIIITCH
F: Öh, nu börjar folk gå ut Går inte du ut nu får du syrgastuben uppkörd i tarfaladalen
M: Nä, det är lugnt, jag väntar tills alla andra gått ut, taxin har ingen brådska, du vet. Eller? Helvete, hon verkar ju helt efter, Hon fattar inte hur jävla georgueos fucking great jag är.
F: Ok! För företagets skull säger jag inte hur hjärteskärandes patetisk du är


Sedan lämnade vi planet, med en sovandes Pigna. Som för övrigt sovit konstant efter träningslägret i Norrtälje. 

/A



Kommentarer
Postat av: Jesper J

Klockrent!



Skulle kunnat vara jag om jag inte visste bättre :)



Hälsningar från Shanghai

2012-01-07 @ 13:45:08
Postat av: Karlavagnen

:-) Gott Nytt och tack för ett gott skratt. Sådant händer inte på LuftHansas flyg till Rom. Å visst är det typiskt att den gamla gubben som tilltalar en (eller gamla tanten) eller vad det nu är, faktiskt mycket väl kan vara jämngammal eller nära nog med en själv. Ur led är tiden...

2012-01-07 @ 23:21:30
URL: http://laosamayor-karlavagnen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0