Att betala en räkning, del 2

Internet spelar en viss roll i vårt hem och för att ha detta måste man betala. Tidigare beskrev jag hur jag försökte betala den på postkontoret med ett illa dolt raseri i kroppen. Eftersom endast första räkningen skulle betalas manuellt kändes det skönt med autogiro för Fastweb.

Men nej. Vad händer. Räkningen är kopplad till mitt svenska kort. Detta kort har de lyckats missförstå giltighetstiden. Fastweb låter meddela att jag är en komplett idiot med betalningssvårigheter. Vi försöker ringa deras kundtjänst. Min kollega Saba, kvinna 50 år hjälper till. Efter en stund skriker hon mot skärmen, pekar, greppar osynliga knappnålar med alla fem fingrar och jucka handen fram och tillbaka. Che palle!!! Cazzo!! Saba är inte så svensk och knyter näven i fickan utan hon avslutar med att ilsket slänga ner telefonen och sedan gör en backhand med handen så att skärmen skakar. Kundtjänst var tydligen inte tillgänglig. Vi skickade då ett mail med endast versaler samt oräkneligt antal utropstecken. Fick sedan svaret att gå till posten och betala, nu borde det funka.
På posten:
1. Ingen parkering
2. Lång kö
3. Nr 104 ropas upp
4. Damen i kassan
- No possible, carta credito
- No, vedi e-mail (jag håller upp ett mail från Fastweb.
5. Hon accepterar och vi skriver tillsammans växelvis exakt samma information på 3 identiska lappar.
6. Hon avslutar med att säga, du måste nu faxa det här kvittot på måndag till Fastweb så att de vet att du betalat. Fast på italienska med mycket händer.
7. Hon tillägger att eventuellt måste jag skicka orginalet med mail också. Men det är lite oklart.
Hyfsat tillfredsställd åker jag hem 74 € fattigare i tron att nätet kommer att fungera en månad till. Tron.
/A

Kommentarer
Postat av: Balboa

Det var satan så dyrt med internet

2010-04-10 @ 18:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0