Något är allvarligt fel

Veronica drar i snöret med rött handtag i duschen. Man drar endast i detta snöre om något är allvarligt fel eller om man behöver något viktigt. Snabbt rusar jag dit. Hon vill ha en öl och jag hämtar den. Hon är lite skitig efter att ha slipat, målat och renoverat med vårt köksbord. När jag hör "Ptschhcch" när ölen öppnas inser jag att det är något allvarligt fel med könsrollerna här. Jag är glad jag fick köpa en Black & Decker slipmaskin i alla fall. Samtidigt har jag hängt tvätt och diskat vilket gör mig till en viktig medlem i hushållet.
/A

Kommentarer
Postat av: Jesper

Andreas, har alltid vetat att det bor en liten Chandler Bing i dig... :)

2010-04-10 @ 16:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0