Nämen, är det inte?




Jo visst är det en sköldpadda. Han skrämde upp mig ur solstolen när han tog fart här i gräset bredvid mig. För att vad jag trodde sedan krypa genom häcken över till grannen. Men grannens katt var nog lite för närgången, för nu är han tillbaka. Han har legat här och solat sig på vår stenterrass och nu är han på safari i gräsmattan. När jag var liten hade jag tre sköldpaddor, de älskade falukorv. Eftersom jag ville ta hand om min säkert hungrige gäst så jag gav honom lite parmaskinka. Det gillar italienska sköldpaddor, tänkte jag. Men han är uppenbarligen vegetarian, för parman fick vara men när jag nu hämtade lite isbergssallad verkar han nöjd och äter med god aptit. Eller han och han. Det kan mycket väl vara en hon. /V




Kommentarer
Postat av: Madde

Då ska du minnas att en av sköldpaddorna blev galna, och att falukorven inte är utesluten som orsak till det. Så var glad att han/hon undvek parman.

2010-04-20 @ 16:21:32
Postat av: Anna

coolaste "hittekatten" ever!

2010-04-20 @ 20:10:51
URL: http://nsominorrland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0