Nice to meet you! Piacere!

Jag är ingen minglare. Tycker det är mest jobbigt att gå runt och upprepa samma historia om mig själv med en stor grupp okända människor som står inträngda i en alldeles för lite lokal som gör att ljudnivån är för hög för att höra vad någon egentligen säger. Men ibland måste man utmana sig själv. Så idag har jag varit på min första Kaffemorgon med Areses internationella kvinnoklubb.

Det är ett trettiotal kvinnor som träffas och de flesta verkar känna varanda sen tidigare. Jag är "the new one". Det dricks väldigt lite kaffe för att vara en Coffemorning. Däremot serveras det en buffe med tårtor, gratänger, pajer, snittar, köttbullar och pretzels (det är tyska gängets tur att fixa maten). Hade det inte varit så tidigt på dagen, hade jag velat kalla det en fullgod lunch. Och hade det inte varit så tidigt, hade jag njutit bra mycket mer av den.

Vilket som. Klubben får jag veta anordnar allt från stickträffar och pastakok till aperitivos och gemensamma trippar in till Milano. De jag hinner prata med verkar både roliga ocht trevliga (bortsett från den äldre italienskan som såg ut som Dolly Parton och aldrig rörde en min). Jag varierar samma story om mig själv för att inte tröttna på min egen röst, jag får ett nyhetsbrev och en anmälningsblankett och det var på det hela taget riktigt trevligt.

Nu ska jag åka till posten för att se om det går att få ut ett paket på det avi som kommit i brevlådan, eller om de i vanlig ordning tänker krångla till det. /V

Kommentarer
Postat av: Freddie

Känner igen det där. Allt som på förhand verkar enkelt är sällan det.

2010-04-15 @ 00:16:25
Postat av: Veronica

Så sant. Men jag fick ut mitt paket utan problem den här gången. Och de lät mig betala räkningen till Italienska Radiotjänst. Det tar sig!

2010-04-15 @ 17:38:26
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0