Vi är inte ensamma

Tydligen är det inte bara jag och Andreas som trivs väldigt bra i lägenheten. Varje dag stöter jag på en ny kompis som vill bo i nån av alla våra vrår och hörn. Alldeles stilla sitter den där och tror jag inte ska märka den och dens långa taniga ben och knappnålsstora kropp. Men jag ser den. Ha! Och ännu en gång blir det ett tillskott i vår spindelkyrkogård, dammsugaren. Det gäller att visa vem som bestämmer.

Jag tror mig ha hört att ett hus med spindlar är ett friskt hus, så jag försöker se dom som något positivt. Som  förvisso ger mig rysningar men också gör att vi aldrig har damm i hörnen. Jag hoppas bara krypen inte blir större till sommaren. /V


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk om de inte dör i damsugaren utan samlas där och planerar hämnd. Gaddar ihop sig och smider storartade planer hur de ska kunna förgöra er monster. Du får kasta påsen innan maj.

2010-02-03 @ 12:36:51
URL: http://nsominorrland.com/
Postat av: V

Har tänkt samma tanke. Ska sätta Andreas att ta ut påsen, vet inte om jag törs.

2010-02-03 @ 13:39:45
URL: http://unabellavita.blogg.se/
Postat av: Madde

Sen så har jag hört om nån som råkade ut för att en spindel kröp in i örat la ägg...då blev det många små spindelbebisar. Så se till att Andreas tvättar sig noga. Symptom kan vara att det kliar mycket.

2010-02-03 @ 17:12:22
Postat av: V

Ska sätt MYRR i dammsugaren. Och i alla hörn. Och i Andreas öron.

2010-02-03 @ 17:14:09
URL: http://unabellavita.blogg.se/
Postat av: Johnny

Säkraste sättet att döda dem är nog att sätta Andreas på påsen.



Spindlar och friska hus är en myt i samma skala som att batterier bäst förvaras i kylskåp. Allt är ett påhitt av 40-talister, dessa ondskans verktyg.

2010-02-03 @ 18:30:11
Postat av: Andreas

Tycker att min personliga hygien hamnade omotiverat i fokus här.

2010-02-03 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0