Courmayeur



Att bo så här nära alperna och inte åka skidor är väl näst intill förbjudet. Så visst ska vi åka. Premiärturen blev av idag till Courmayeur. 2 timmar och 18 minuter bort från vår lägenhet. Vansinningt tidigt steg vi upp för att redan 06.55 vara redo och på väg i bilen. Och självklart var vi framme först av alla på skidorten. En snäll schweizare förklarade dåligt vart vi skulle parkera men vi hamnade rätt i alla fall och jag fick hyra skidor från en trevlig svenska. Just vid det här tillfället var jag otroligt trött. Tidiga mornar är inte min grej.

Men det vände. För att för första gången se alperna med Mont Blanc från mark(alp?)nivå istället för från flygplansfönstret var mäktigt. Och det fantastiska vädret gjorde inte situationen sämre. Att vi sedan var där när det inte är säsong och slapp köa var hur skönt som helst. Andreas hade innan utlovat att jag skulle se alperna och bli frälst. Det blev jag nog.


Snöblind. Solblind. Ögonen fick en chock av alla ljus.


Benen krävde paus. Mer än en gång.

Efter fem timmar i backen är en amatörskidåkare som jag både mör och mosig. Nu har vi After ski med här hemma i lägenheten. Jag hoppas på vadmassage. /V



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill också

2010-01-24 @ 17:20:20
URL: http://nsominorrland.blogg.se/
Postat av: Anonym

Veronica, "amatöråkare" eller inte - 5 timmar känns i benen i vilket fall! ;) Knappast så att din ledsagare Andreas är mindre "amatöråkare" även om han gärna vill tro det - kolla bara på hans skidor, de är från adam och länsmans tid. Hoppas du fick den där vadmassagen!

2010-02-14 @ 15:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0