Arese Night Run

För att för mig själv markera startdatum för träning har jag imorgon anmält mig till Arese Night Run. Detta är en mycket anrik löptävling här i Arese som går av stapeln för första gången i år. Ur hälsosynpunkt är det bra av två anledningar. Dels löpningen som sådan och dels att man inte kan äta en alltför god middag innan. 

Eftersom alla andra här i löparspåren ser ut att komma från John Cleese Silly walks förutsätter jag att jag har en segerchans. 7km kan man köra på vilja. Är lite nyfiken på startfältet, om folk har högt skurna löparshorts, om de väger 45 kg och ser ut som Gebreselassi eller om de är lite mer som jag. Som tycker om livets goda, och kanske ta bilen istället för att gå.

Veronica, hon är nervös för min skull. Hon menar på att skaderisken är betydande men är samtidigt trygg att jag utrustas med ett chip så att man kan leta upp mig med GPS. 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0