Nyår med Ernst

Nu har jag täljt på en pinne tills det inte fanns någonting kvar. Det enda spåret av täljningen är vissa spånflagor av en åskskadad björk. Träet blir så hårt och fint att det inte går att sluta tälja på detta. Ett perfekt liv vore att tälja på denna pinne och sedan skapa en oerhört brandfarlig gosmysgrisig ljuskrona.  Ja, det är ju så med julen och nyår - man har inte riktigt firat förrän brandkåren har varit på besök, hi hi hi.

Medan jag sätter mig och äter på mitt nybakta dekorationsbröd med stjärnanis vill jag att ni ser på mina senaste verk. 


Här ser ni alla ljuskonstellationer innan jag lindar in hela rummet i torr-mossa. Ljuskrona och ljusstaken närmast är av björken. I de gmla glöggflaskorna har jag köpt veke och lampolja.


Härinne ställer jag mig och skapar. 220s sandpapper gör vekrligen underverk. Titta vad många pinnar jag har kvar.


Och ja, ingen jul är komplett utan en hund. Men inga fyrverkerier här inte. Brukar för säkerhets skulle trycka in lite av den överblivna mossan i öronen på hunden.



God fortsättning på ett myyyyysigt 2012

/Ernst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0