Två lätt ovanliga vyer från Como


I Sverige är dessa en ovanlig syn; Telefonkioskerna. Att de fortfarande står kvar i det här landet är inte så konstigt. Men lite chockerande är det att det finns folk som faktiskt använder dem.


Än mer chockerande var dock denna syn. Andreas som ger pengar till gatumusikanter. "Det är så härligt att ge", sa han med ett leende.

Försökte hitta information om när sista telefonkiosken togs bort i Sverige för att stödja min tanke om att det inte finns några kvar där, men hittade ingen. Kanske har det ännnu inte hänt? Istället hittade jag den här artikeln. Och den fick mig omedelbart att tänka på en annan sak Andreas gjorde igår. Efter att ha ätit lunch och glatt gett bort pengar  återvänder vi till vår bil. Och vi inser; han glömde låsa bilen. HAN glömde låsa bilen. Darrandes öppnade han försiktigt bagaget och inser med en lättad suck att alla nyinköpta grejer låg kvar. Jag var så nöjd, mest för att det inte var jag. Så kan det gå.

Och heja Luleå?!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det sår en telefonkiosk i Skövde vet jag. Skulle va kul att veta vem som använder den.

2012-03-18 @ 20:51:22
URL: http://nsominorrland.com
Postat av: Daniel

Tur att det inte låg någon i en säck i bagaget i sann maffiastil.

2012-03-19 @ 14:37:54
Postat av: Balboa

Jag hann nästan bli rädd där när du associerade till en sån artikel.

2012-03-19 @ 18:14:55
Postat av: Veronica

Kanske tur vi inte lämnar olåsta bilar ståendes på Sicilien.



Vi har en telefonkiosk här på gatan. Det står en lapp i den att de tänker ta bort den senast juni 2011 om ingen protesterar. Den står som sagt fortfarande kvar.



Man kan inte ro för sina associationer. :)

2012-03-20 @ 09:38:35
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0