Farmorfika

I helgen var vi i Pajala. Passade då på att hälsa på farmor och berätta om flytten. Först förväxlade hon Italien med Kalix (ja, hon har dålig hörsel) och undrade vad vi skulle dit och göra. Sen när hon förstod att det var betydligt sydligare breddgrader blev hon något mer uppspelt. Och börja sjunga en sång om citroner och Vesuvius som hon hittade texten till i en sångbok hon såklart visste var hon hade. Vykort ville hon få många. Fast hon tyckte nog vi skulle passa på att gifta oss först. Eller åtminstone låtsas vara gifta, jag kunde alltid ta på mig ringen hon gett mig i artonårspresent.

Efteråt pratade hon med pappa och undrade vad jag skulle göra hela dagarna förutom laga mat till Andreas. Och om jag skulle ta med mig tornedalsdräkten. Hon är rolig, min farmor.


Kommentarer
Postat av: A

haha så härligt. Ta med dig tornedalsdräkten vet ja

2009-10-15 @ 07:38:00
URL: http://nsominorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0