Jag tycker inte om vulkaner.

Idag är jag irriterad. Framför allt på den där vulkanen som förstör min helg. Förrut så gillade jag vulkaner. Använde min semester till att besöka Pompei och titta på Vesuvio. Men inte nu längre. Inte alls. Hoppet om att någon överhuvudtaget kommer kunna lyfta från Sverige verkar ju vara helt borta. Andreas är ombokad på ett plan imorgon, vi får väl se hur det går med det. Men man kan inte bråka med en vulkan.

Istället försöker jag rikta min irritation mot den här kommunen. Paketet jag hämtade ut från posten visade sig innehålla ett brev från kommunkontoret. Jag översatte det idag. Det visade sig att kommunen tycker inte vår försäkring duger (den dög tidigare för Andreas, men inte nu tydligen) så jag är ännu inte godkänd medborgare. Önskar bara jag översatt det här brevet innan jag även betalade räkningen till italienska radiotjänst. För tvn vi inte tittar på. Då hade jag låtit bli, som någon slags hämnd. Brevet är vilket fall inscannat och vidarebefordrat till vad jag tror är rätt personer att fixa saken. Hoppas mest på att jag inte behöver göra om den där proceduren med alla papper.

Man kan säga att det här veckoslutet fick en lite negativ twist. Till på köpet är mina tånaglar blåare än någonsin. Ett minne från vår vandring i Cinque terre och de enda skor jag kan ha på mig, förrutom joggingdojorna är mina remsandaler. Men kan ju inte sitta här hemma och vara bitter så jag ska följa med Annika på aperitivo ikväll. Får se till att måla tånaglarna innan bara. /V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0