Nytt år i Arese (Gästinlägg)

Man kan tro att nyår ska firas rejält när man bor i en stor stad. Som tur är gör vi ju inte det då Arese är en lite mer sansad ort. Så medan standarditalienaren accelerade in i en rondell i alldeles för hög fart och spillde ut Gnoccin som frun gjort under morgonen på väg till stor fest väntade vi på vår hedersgäst. Mr Roast Beef.


Innan Roast Beef kom in så hann vi givetvis med Ikea för att byta ut saker som vi köpt fel pga stark stress marinerad med vansinnigt mycket folk som gastade och stod i vägen. Betongborren fick i alla fall vila under kvällen. Efter att ha skakat ur skägg och hår från damm kokade vi ihop en god middag.



Rostbiff i ugn i någon timme, marinerad med en massa örter som är svåra att lägga på minnet. Rostad potatis, fräsch sallad och en sås som Veronica spontant tillredde. Recept saknas på den men god; ingen tvekan. Till detta förtärdes i stillhet en flaska Villa Antinori som man säkert kan skriva en massa om. Nöjer mig med att säga att det var gott. På bilden ses även hockeytavlan och jag själv sittandes framför datorn. Man kan tro att vi såg JVM-hockey, men inte då. Efter en upprymd känsla av mat-succé gick vi ut en meter i vår trädgård, lyssnade på några knallar och gick in igen. På det hela taget en bra afton.

Sedan var det året slut. Vi gick och lade oss och döm av min förvåning när jag vaknade av att Anna Skipper fixat frukost med koffeinfritt te och småtomater. Parerade te't med tre starka koppar svensk kaffe och vi båda var nöjda igen. Det var ett felköp.

Slut på detta provokationsfria meddelande.

Kommentarer
Postat av: Anna

Gått nytt år på er. Hoppas allt är bra där nere på kontinenten, säger man så? Jag ska fixa skype så att vi kan prata. Ha det så länge.

2010-01-01 @ 16:12:48
URL: http://nsominorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0