Parkeringsvakt/Försäljare

Eftersom Daisan krävt att vi ska prova oss igenom det italienska öl-sortimentet begav vi oss till Esselunga/ICA MAXI för att inhandla varor. En sak som slagit mig och kanske stört mig en aning är personerna som står vid varje kluster av parkeringen. De bär alla samma typ av klädsel. Jeans, keps och huvtröja med hooden dragen över kepsen. Personligen ser jag dessa män som potentiella rånare. Veronica skratta mer och undrar vad de säljer. När jag var där själv en gång hade jag en konversation:

Babupa: Hutti drutti tutti frutti
Andreas: Parlo molto male italiano
B: Francais?
A: Aujourd'hui no parlais francais
A: Svedese?
A: Inglese?
B kommer närmare med en påse med okänt innehåll.
A skyndar in i bilen och håller i allt som är löst.
B skrattar och mumlar något om Kali Maaa, Kali Maaaaa

När jag berättar om den hotfulla stämningen för Veronica beskriver hon mig som Gösta i Sällskapsresan 2.
/Andreas

Kommentarer
Postat av: sunken

Hahaha, helt underbart! "hutti dutti, tutti frutti"...

2010-01-07 @ 22:55:28
Postat av: Gurkan

Man skulle kunna säga att de jeans- och kepsprydda ynglingarna har agglomererat!

2010-01-08 @ 18:31:21
Postat av: Anonym

Det var mycket korrekt skrivet på adekvat svenskt vokabulär.

2010-01-08 @ 18:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0