Italiensk Säkerhetsgenomgång

Häromdagen utfördes en utbildning man kan säga jag upplever i detta nu. EHS-utbildning med ett gäng italienare. I en vibrerande het liten lokal stoppades 10 män och två kvinnor in för att lära sig hur man ska bete sig i olika nödsituationer. Gisslantagning, hotellbränder, gympa på flygplan, vilka flygbolag som är på Sandviks svarta lista.


Stämningen var gladlynt och emellanåt en smula oseriös, nedan följer en del exempel:


- (Ledaren)When getting the hotel room key, do not show anyone the roomnumber
- (Guido) What if a lady wants to come in my room? höhöhö
- (Ledaren) Then you should probably book a motel


- (Ledaren) If taken hostage.....avbryts snabbt av ett ösregn av handviftningar och skämt
- (anyone) I was actually taken hostage......


Då var det helt enkelt så att en kille blivit tagen gisslan en gång av ett gäng beväpnade banditer. Tack vare hans modiga ingripande fick han medalj av styrelseordföranden för 20 år sedan. Efter detta uttalande tonades skämten ned en smula.


Sedan gick ledaren igenom en lista på flygbolag som vi inte fick flyga med där Ukrainian Cargo var ett av dem. Jag fyllde i med att säga att EasyJet varken var Environment, Helth eller Security (EHS). Givetvis vart jag här utpekad som en fancy boy som vill flyga förstaklass. Så nu sitter jag här i behärskat raseri och konstaterar med knuten näve i fickan att istället för att komma hem vid 22 ikväll ser det snarare ut som 0200.


Efter ett snabbt agerna beslutade jag och chefen enhälligt att numera är EasyJet på den svartaste av listor. Det viktiga är nu att jag vet hur man gymnastiserar med vristerna på flygplanen. Det kommer bidra till en stor portion Health tror jag.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0