Imorgon ska jag inte söndra någonting alls.

Apropå tidigare inlägg och att förstöra. Tack vare mig är nu badrumsfönstret kraschat. Det hela började med i morse att jag åkte för att hämta Nikki (australiensiskan jag gått kurs med) för att tillsammans med svenska Annika åka till en sjö för att bada. När jag körde in bilen i garaget låste jag som vanligt dörren utan nyckel, för det behövs inte. För att sedan komma på att nyckelknippan är kvar i bilen. I garaget. Där var även min mobiltelefeon.

Jobbigt läge. Och Andreas i Tyskland och utan nycklar. Kanske att en liten svordom sipprade ut.

Ringde på hos grannen. Som turligt nog var hemma och både kunde hjälpa till och bjuda på vätska i värmen. Och vi ville inte krascha fönstret. Men. Efter att ha försökt få tag i en extranyckel utan framgång. Efter att ha övervägt att hoppa över häcken, med såriga ben som följd för att bryta upp balkongdörren. Och efter att även ha försökt använda en stålgalge för att lirka upp garageportslåset (andra har gjort samma misstag som jag och lyckats med detta) kom vi tillslut ändå motvilligt fram till att en trasig englasruta är enklast att åstadkomma, och billigast att byta ut. Så grannarna tog tag i saken. Plockade fram skärare, handske och gummihammare. Motvilligt men proffsigt och snabbt var rutan kraschad och fönstret öppnat. Så tog vi oss in. Och tre timmar senare än beräknat kom vi ändå fram till badsjön.

Imorgon kommer glasmästaren.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Tillägg: Vi behövde ändå vädra ut lite därinne.

2010-07-16 @ 10:31:39
Postat av: A

hahahahaha

2010-07-17 @ 20:06:05
URL: http://nsominorrland.com
Postat av: Jenny

Galge har ju fungerat med tvivelaktig framgång på Audi 80. så varför inte försöka... du börjar bli bra på att krascha rutor.



Siktar du på en ny karriär som ligist?

2010-08-03 @ 09:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0