Tre långa blonda. Fast en hade bytt hårfärg.

Vi har haft besök i helgen. Denna gång provade vi på att blanda upp våra vänner, Jenny introducerades för Jonny och Rickard. Tre dygn senare, efter otroligt mycket skratt och ganska lite sömn kan vi konstatera att kombinationen visade sig vara enastående. 


Det visade sig också att vi alla fick plats i bilen, om vi klämde ihop oss. Fredagen tillbringades på en solstol på en strand vid ett hav. Två var mer välmatchade än övriga. Nästa gång ska alla smörja in sig med solkräm. Även på fötterna.



På lördag vågade vi oss in till Milano. Damernas kjolar var för korta för Duomen och herrarnas shorts var för korta för nattklubb. Det är inte lätt att vara rätt. Nästa gång ska alla ha med sig långbyxor i sina manbags/handväskor.



På söndag åkte vi till Comosjön. Även denna dag var två mer välmatchade än övriga. Jenny skulle egentligen åka hem redan på söndag men hade gjort en freudiansk felbokning. Då fick hon istället en dag i Como där hon också hittade sin tredje och bästa risotto. Nästa gång ska hon prova risotto milanese.

Hoppas alla kom hem ordentligt. Nu ska jag ta igen lite sömnskuld. /V

Kommentarer
Postat av: Jenny





Nu har det gjort lite efterforskningar i värdelös vetande.



1. Herrhandväska

För män har länge portföljväskan varit alternativet. På sjuttiotalet var handledsväskor (så kallade bögslungor) relativt populära. På senare tid har små axelremsväskor designade för män blivit accepterade accessoarer, och även om dessa inte marknadsförs som handväskor, är de i princip herrhandväskor. (Wikipedia)



2.Hemingway

Blev hjälte då han skadades allvarligt av en grant under första världskriget. han tillhörde den (självutnämnda) förlorade generationonen. Gifte om sig 4 gånger. Skrev 'Den gamle och havet' om en kubansk fiskare. Fick elchocker och dog en tragisk död. Däremot har jag inte hittat några uppgifter om att han drack fjolliga illgröna drinkar med cocktail bär.



3 Nipple slip

Vi har en gedigen samling bilder av nipple slips på google. till den ärade samlingen hör; Rhianna, Pink, beonce, jennifer LoveHewit, Brittney Spears, Paris Hilton, Kiera Knilty, Lily Allen, Megan Fox, Goldie Hawn, Victoria Beckham och Lady GaGa. (och det var bara på första sök sidan av bilder) Däremot var de månvita bikinilösa varianterna helt frånvarande. Nu då jag kommer att tänka på det kanske det var lite mycket för att räknas till nipple slip, kanske mer bröstchock.



4. Freudiansk felbikning

21 svar på google gör ingen överlyckling, dessutom var två helt irrelevanta. Det genomgående temat för (oftast blogginläggen) var en himla massa svärande. Inte OK. Det gäller att hålla hög höjd på sina freaudianska misstag! Det räcker med att låta hysteriskt desperat.



Nu då jag har gått igenom alla direkta hån mot trevliga människor, märker jag att det är en person som sluppit alla påhopp. Hur gick det till när vi släppte en person lös i världen med gott oförstört självförtroende!



Övrig information;



Bromsgrogg

Inga resultat hittades för "broms grogg".

finns det inte på google så finns det inte. Grattis ett nytt or är uppfunnet. Nästa SAOL!



Lista

Objektet minns ingen lista och jag tror henne faktiskt. Hon trodde att hon kanske i desperation hade skrivit ner något, men mindes verkligen inte vad. Nederlag!



Hur som hellst känner jag att detta är ett stort misslyckande här från min sida och lovar gottgöra er. Jag återkommer om jag får ut mer information senare.



Tack för en toppen Trevlig Helg! Jag blev verlkigen fylld av energi!



Massa kramar

2010-06-16 @ 08:04:35
Postat av: Jenny

Tur att man inte kan korrekturläsa eller stava;



överlycklig, freudianska, felbokning, generationen, helst



Kram

2010-06-16 @ 08:08:51
Postat av: Andreas

Tackar också för en utomordentligt trevlig helg. Tackar dessutom för den grundliga researchen. Hädanefter är det där min "datorväska", eftersom mobilen ligger där i och har en mängd datoriserade funktioner.

2010-06-16 @ 08:33:50
Postat av: Johnny Balboa

I sammanhanget verkar det nästan som att jag utfört en felfri semester, alternativt gjort bort mig så gravt att ingen vågade tracka mig för det.



En användbart uttryck att ta med sig är även "fabricco el duomo" så fort någon vill ha hjälp med minsta lilla sak.



Furu, jag har funderat på det där. Datorväska håller inte. Jag skulle eventuellt kunna sträcka mig till metrosexuell men det är ett allt för positivt uttryck. Wikipedia: "En annan syn på metrosexualitet kan innebära att man oavsett egentlig sexuell läggning framhärdar stilfullhet före det mesta." Stilfullhet är inte rätt ord, bögslunga får det bli.



Vilket debacle det där med listan alltså.



Tack för gästfriheten och sällskapet. Grymt kul var det.

2010-06-16 @ 12:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0