Ett vykort från Schweiz

Andreas åkte till Sydafrika för att jobba och jag tog Nikki på en roadtrip till Schweiz.



För att ta oss dit passerade vi alperna. Vilket inte var jobbigt alls bortsett från att jag hade svårt att hålla ögonen på vägen. De är så vackra nu när det är höst och bilden ger de ingen rättvisa.


Schweiz var rent, trevligt och alla pratade franska. Genéve bjöd på fint väder, en imponerande hög fontän och goda crepes. Grannstaden Lausanne hade smala fina gränder, något jag aldrig tycks bli less på. Mest tid spenderades nog ändå inne i biografen. Film på originalspråk är ju så hemtamt för örat. Kändes också oväntat hemtamt när vi passerat den långa tunneln tillbaka genom Mont Blanc och kunde ratta in italienska på radion igen.

Imorgon bitti kommer Andreas hem. Förhoppningsvis med en grön rugbykeps i bagaget.

Kommentarer
Postat av: Susann

Åh, vi hade kunnat ses i Zurich om ni bara kört ett stenkast till! Jag och Emilia var där 13-18 oktober :) Men vi ses en annan gång! Ha det så gott

2010-10-21 @ 19:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0