Visitationsberättalse 5-10/3 2011 (Gästskribent)


Jag måste inledningsvis fastställa tre viktiga fakta som möjliggjort mitt besök här i Arese: År 1982, Veronicas Goda smak (arv från mors sida) vid val av partner, samt min älskade hustrus behov av avlastning

Lördag 5/3

Installationsdag. Avhämtad och ompysslad, med andra ord U.A.

Söndag 6/3
Fotboll, Inter-Genua. Bilen parkerades Meazza-stadion. En stark upplevelse. Motvilligt måste jag erkänna de tre matcherna mellan Ohtanajärvi IF och Moröns IK, ja till och med veteranhatmatcherna mellan KIF och PIK ligger efter i allt utom i "berusningsgrad". 




Måndag 7/3
Guidad av Veronica fick jag en exklusiv upplevelse av Milanos sevärdheter. De flesta fotograferades, men en del av stadens "sevärdheter" sattes endast in i mitt personliga minneskort - av överlevnadsstategiska skäl. Dagen avslutades med en utsökt middag (4+ på en 3-gradig skala)



Tisdag 8/3
Vicolungo köpcentrum. Denna dag upplever jag en "ny" sida hos Veronica - den aggressiva bilföraren. Otaliga fortkörningsböter, arv från fars sida, förstärker bilden av den brutale bilföraren. Dagen avslutades med samkväm och en magnifik middag (5+ av 3 möljiga) 

Onsdag 9/3
Resa till Como-bergen. Bestigningens första del kändes - överallt. Madonnabilder och kors över stupade vandringsmän gav jobbiga "vibbar". Med avund skådade jag Pignas till synes viktlösa framfart. Jag hör dessbättre till ett lättränat släkte, vilket innebar att vägen tillbaka med ens kändes mycket lättare. Kvällen avslutades med matspelet. Till min stora lycka visade det sig att mina teoretiska matkunskaper stod i paritet med Andreas. Till mänsklighetens lycka är att Andreas besitter en oändligt vassare praktisk kökskunskap. Kvällen avslutades med en mycket italiensk måltid.





I vissa avseenden kom min vistelse att ha karaktären av ett träningsläger: A & V tog hand om mina lårmuskler (promenader och bergsklättring), Pigna om mina arm och ryggmuskler (Kaströrelser och burbärning), och slutligen boken "Molvanien" min skrattmuskler (sanslöst roligt). Visitationen visade dock att tre saker visade brister i paradiset. Det första är åsynen av tiggande människorvrak (ej A&V´s fel). Det andra är ett näst intell Laestadianskt programutbud på TV (Nyheter och Solsidan, program för nyfrälsta - A&V´s fel). Det tredje är att förundersökningen av skottlossningen natten mot tisdag lades ner pga brist på hörselskadade vittnen.

Torsdag 10/3
Hemresa ifall en kopia av mitt kvarglömda pass duger.

/Karl-Gunnar (Ansvarig utgivare av Veronica)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0