Idag handlar mycket om mat.

Vi var ganska lyckliga när vi igår insåg att det skulle bli kvar fryst chokladcheesecake till idag. Ganska mycket kvar faktiskt. Och kanske var det pga av att jag var sockerhög av denna som jag tyckte det skulle vare hur enkelt som helst att fixa till sin egen mango chutney till kvällens middag (ett recept som heter "Absolut bästa fläskfilén" och därför absolut måste provas och som innehåller just chutney.) Eftersom italienska mataffärer inte tagit till sig det minsta av indisk matkultur finns inte färdig chutney att finnas, så jag köpte med mig hem världens kanske dyraste mango och ställde mig för att hacka hacka och koka koka.


Bild på världens kanske godaste cheesecake?


Och världens dyraste mango. Ingefära också, och lime.

Nu sitter vi här, maten är äntligen i ugnen. Det blir sen middag idag, men förhoppningsvis lika god som namnet antyder. Och imorgon ska väl ändå klockan ställas en timme bakåt, så då är vi nästan i fas.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ser väldigt gott ut! Jag har fått för mig att det är svårare att hitta utländsk mat och restauranger i länder som Italien? London har ju länge varit kända för sitt enorma utbud. I Stockholm tycker jag också att utbudet av utländsk mat och utländska restauranger är ganska stort...

2011-10-30 @ 10:57:09
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Karlavagnen

Jag hade kunnat gett er lite av min chutney. Å annars kom till Roma, här finns Castroni affären (websidan är inte speciellt bra, affären dessto bättre). Eller kolla med er närmaste Carrefour supermarket (om ni har sådana där ni bor?) Smarrigt såg det ut ialla fall.

2011-10-30 @ 21:42:01
Postat av: Veronica

Freedomtravel - Utländska restauranger är inget problem att hitta, i varje fall inte i Milano. Däremot trängs all asiatisk, mexikansk och övrig internationell mat på en hyllgavel på Esselunga supermarket = inte så mycket att välja mellan.



Karlavagnen - Carrefour kan nog ha det, men närmsta ligger 20 min bort m bil, så det var inte läge att utforskas i lördags. :) Och tack för erbjudandet! Kan berätta att chutneyn blev god och var lättare att göra än jag hade trott. Och nu har vi ju plötsligt två burkar i kylen. :)

2011-10-31 @ 08:54:18
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0