Polis polis

Precis när jag publicerade tidigare inlägg hände något betydligt mer spännande än att titta på när blad faller till marken. Det ringde på dörren, jag öppnade och en polis stod utanför.

Han frågade om jag var jag, om jag bodde där jag bodde, om jag bodde med han den där Furukrona och hur många rum lägenheten hade. Och så vidare. Allt fyllde han i på ett otroligt otympligt stort papper. Han frågade, och jag svarade. Sen var han nöjd och jag nöjd. Han, antagligen eftersom jag klarade av att svara på italienska så han slapp prata engelska med mig. Och jag, eftersom jag nu tydligen är med i systemet. Nu är jag ännu mer Aresebo.

Apropå poliser. Jag har aldrig sett så mycket poliser som sedan jag flyttade till italien. Det är lokalpolisen. Det är carabiniere. Det är vanliga polisen. Alla möjliga slags poliser helt enkelt. Snyggaste är de som spatserar runt inne i Galleria Vittorio Emanuele. Deras uniformer är som butikerna de vaktar. Lite finare och lite dyrare. /V

Kommentarer
Postat av: Anna B

Nästa gång det ringer på dörren är det borgmästaren som vill överlämna stadens nycklar. DÅ är ni Aresebor på riktigt =)

2010-04-13 @ 22:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0