A och O på berget

I ottan begav vi oss mot nedan färdriktning. Dagen var strålande, vi hittade gratisparkering vilket jag genast ansåg motivera ett par rejäla hyrskidor. Mina egna är nämligen från samma år Stenmark slog igenom.


Väl på plats förklarade jag för Veronica vad som är viktigt på berget om man tappar bort varandra. Nummer ett är att ringa. Hon hade glömt mobilen och jag reagerade med att blunda otroligt hårt.


Gick sedan igenom säkerhetsföreskrifterna med henne, hon lyssnade föga uppmärksamt.


Så här skärrad blev hon.


Nedan bild är tagen en minut före vi på riktigt tappade bort varandra.


Jag sade, vi ses vid starten på kabinbanan!
- Japp, sade hon.

Efter 15 minuters väntan uteslöt jag skada och gjorde det enda vettiga. En top-down search över hela berget. Åkte till toppen, hamnade ensam i ett puderinferno jag inte var man nog att utnyttja till fullo. Ja, och sedan hittade vi varandra. Jackan hon har är otroligt orange.
/A

Kommentarer
Postat av: sunken

Skönt att höra Furu att du på ett föredömligt sätt pin pointa in käresta din i backen. Går det åt helvete på Sandvik kan du säkert få börja jobba i skidpatrullen där uppe i bergen. Om inte annat kanske i restaurangbranschen?

2010-02-14 @ 14:41:44
URL: http://langastorasvangar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0