Aperitivo



Idag är Andreas i UK så jag ska passa på att vara social med min italienskagrupp. Ska på aperitivo på Obika, en mozzarellabar i Brera. Det svåra nu är att ladda om, att motivera sig att gå ut från lägenheten, än mer åka in till stan. För det regnar ute. Och jag är eftermiddagstrött. Men med tanke på att det är samma ställe som vi tidigare blivit rekommenderade och nu skolan rekommenderar, samt det faktum att jag älskar mozzarella, så lär jag inte gå därifrån besviken.

Eller gå och gå. Räknar med att Andreas hämtar upp mig när han kommer från flyget. /V

Kommentarer
Postat av: Daisan

Vad blev omdömet på Obika? Såg ju sjukt bra ut det där. Var det buffé eller beställde man in enstaka rätter?

2010-02-19 @ 07:27:09
URL: http://Obika
Postat av: Veronica

Obika var trevligt, man köpte en drink och åt från buffen, som var fräsch. Fast jag hade sett framför mig äppelstora mozzarellor i högar (det fanns inte). Jag tror man kunde beställa in enstaka rätter också. Höjdpunkten var den rökta mozzarellan, så god! Tyvärr tog den slut efter ett tag, och jag fick nöja mig med den vanliga.

2010-02-19 @ 07:55:46
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0