Plåster på såren

Efter att lyssnat på hockeyn undermorgonen och drabbats av akut depression fanns det förmodligen inget som skulle kunna muntra upp. Jag hade fel. Pierantoino hade bokat möte med företagsdoktorn för att kolla om jag passerade nålsögat. I beskrivningen av proceduren underströk han hur viktigt italienare såg på detta med hälsokoll på jobbet. Jag började omedelbart dricka vatten och käka frukt för att toppa mig.

Medico: Rapapapapa
Jag: English?
M: - You have surgery?
A: - No
M: You smoke?
A: No
M: You drink?
A: Yes
M: Wine and beer?
A: Si,  vino rosso more now than in Sweden, shifted focus a bit?
M: What?
A: Nothing
M: Bene

Sedan bad han mig lägga mig på en brits och ta av mig skjortan. Tryckte lite, lyssnade lite, pratade en del. Samtalet fortsatte:

M: Blood pressure: 120/80
A: OK?
M: Bene
M: Your liver and kidney ok?
A: Si

Sedan var den grundliga undersökningen slut och man fick signera två papper och lova att man återkom om två år. Verkligen jättefrisk känner jag mig nu.

Tog på mig en ny tröja jag inte provade innan jag köpte den. Betyget av Veronica blev. Oj, lite, hmm, lite som den där killen på nyheterna, Johnny Weir.

/A

Kommentarer
Postat av: Balboa

Sen när betraktas skrumplever som ok?

2010-02-26 @ 17:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0