Fredag 12 februari

Ett ilsket fräsande skvittrar i köket. Pancettan hoppar och ger ett skönt bacon-os i rummet. Från min position i soffan låter det som det blir gott. Det ligger tydligen 3 m3 wellpapp i ett rum som måste vikas, våldas, stampas och tryckas på i vårt gotiska rum. Veronica far runt och öppnar, stänger och skakar lådor.

- Nej, sitt du, jag fixar middag, säger hon

Mer os, våld även i köket. Ägg kommer fram och man undrar om det ska bli frukost mitt på kvällningen. Efter en våldsam tur ner mot de missanpassande tunnorna för papper är man värd lite sofftid medan hon skapar något av det som för mig såg ut som att vi hade ingenting i kylskåpet. Vad gör jag framför datorn medan hon stökar och far?

1. Kollar Sunkens blogg, han är tjänstledig i 3 år för att vara ski-bum och 21 år i Canada - http://langastorasvangar.blogg.se/
2. Ser att Bysse startat en blogg. Kul. Länk
3. Kollar nyheterna. Länk
4. Tittar grundligt igenom vad som händer nästa vecka, viktigt att veta förutsättningarna inför en ny jobbvecka.
5. Installerar vår nya skrivare på datorn.

Sätter mig ner när maten är färdig, efter att ha bidragit med våld, frustration och ilska mot wellpappen som inneslöt vår soffa och möts av detta.


En egenhändigt ihopsvängd Caesarsallad som är helt magisk. Förstår inte vad som hände. Efter att jag förklarat hur otroligt fantastiskt detta var gör Veronica detsamma med illa dold nöjdhet över sin förträfflighet.

Skrivaren fungerade. Skrev ut det kortaste papper jag hade på datorn, mitt eget gymnasiebetyg. Veronica sneglar föga imponerad över papperet som inte innehåller så många MV-bokstäver som hennes. Helt oprovocerat hamnar ett ny utskrift på bordet och jag inser att vi hade olika approach/förutsättningar på gymnasiet. Där det står G på mig och jag är nöjd föregås oftast detta G med ett MV på hennes betyg. Ja nästan samtliga faktiskt. Jag inser att jag hade ansetts som en fullständig idiot i Pajalas gymnasium med mina mediokra insatser.

Imorgon sparkas vi upp av klockan för att inte missa viktig tid i backarna i Alperna. -5, sol och ingen vind är prognosen. Dumt att missa. /A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0