Första löptur och svensk mat

Dagens Ikea resulterade i mer grejjer såklart men den största bedriften var en mindre stöld. Eftersom lampan vi köpte 4 besök innan saknade en massa delar sa behövde vi få dem. Efter att, utan framgång, försokt förklara att de inte var i paketet när vi köpte den så stal vi dem. I ett halvöppet paket av samma lampa lirkade vi ut påsen och tog dem. Utan ett uns dåligt samvete dessutom.

 

Glad över hemkomsten fran Ikea tog jag årets första löptur. Jag klädde på mig Veronicas löparbyxor som slutade mitt på vaden, klädde på mig ett par pingislungor med tillhörande övervikt samt en tjock huvtröja. Formen existerar över huvudtaget inte vilket var föga förvånande. Något som dock förvanar är kvällens middag som består av ugnspannkakor. Ugnspannkakesmet vispar man för hand till varje pris. Därför måste man koppla lös vispdelen till stavmixern och vispa med den för hand istället for elektriskt. Detta är, enligt Veronica, alldeles självklart.

 

Snart ska vi gå igenom det italienska köket ordentligt. Vi tar steg för steg här.

 

/Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0