Italiensk ko

Efter att ha misslyckats ta sig till Oslo över dagen med resultatet att sitta som dött kött på Munchens flygplats en heldag firade vi kvällen med systrarna från Pajala med att kartlägga en ko. Köttdisken är ett fullständigt kaos med delar som alla liknar varandra. Detta är i princip oändligt svårt men efter att de tre pajalafödda slagit sina tjurskalliga huvuden ihop har vi nu en komplett karta att följa nästa resa till fantastiskt trevliga Esselunga (=ICA-Maxi)
Apropå ko så lurade mina kära arbetskamrater mig i onsdags. I restaurangen (tänk kumla utan akustiskta hjälpmedel, alla ni som suttit på kumla vet vad jag menar) serverades Trippa. It´s a typical dish, you must eat it! Jag åt. Det smakade slamsa med vattnig underton. Efter cirka 10 minuter frågade jag. Stomach. You eat the cow stomache. Andreas, never in my life I even tried, but it was fun to see you eat it.
Tack. Kul. Verkligen.
Alla är nu inbjudna till surströmmingsmiddag vilket jag gör under täckmanteln Svensk delikatess. Själva äter vi förmodligen pepparstek. Men Roberto, han ska marineras i surströmming.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0