Söndag i trädgården.

Idag har den riktiga vårvärmen kommit. Äntligen. Denna dag har därför spenderats i vår lilla trädgård som fått en make over a la Roomservice, där Britta och mamma varit Mattias och Jonny, Andreas kameramannen och jag den där designern som kommer in i slutet, hänger upp en ljuslykta och säger Åh så fint det blev.

För utan vår gäster hade inte mycket blivit gjort idag, det ska erkännas. Andreas gjorde förvisso en insats där han la undan sin pocket och gick runt och kastade gräsfrön nere i vänstra hörnet men jag har mest ägnat mig åt att sköta kaffekokaren, valt vilken kruka som ska stå var och förflyttat solstolen undan skuggan.


Det har krattats, grävts upp, grävts ner, planterats, klippts och ansats.

Camelian blommar snart. Under dagen har vi sett denna knopp gå från grön till rosa.

Nån ska ju titta på också. Lulekoppen får som synes fortfarande vara med, trots gårdagens fiasko.

Nerium, apelsinträd, camelia, pelargonier... Nu är det mycket som frodas och mår där ute. Kvarstår bara för mig och Andreas att hålla allt vid liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0