Italienskt spinningpass

Högdensitetsmuskler har förbytts i passiv mozzarellafetma och tiden är mogen för förändring. Veronica hotade med att jag skulle straffas med ett Esselunga-besök om jag hittade en ursäkt för att missa passet. Jag åkte således till Arese Forum. I tid. Det var onödigt. När passet skulle starta vid 17:30 var det bara jag och två herrar där. Den ena herren såg ut att heta Curt. Han hade pannband och tajts med inbyggd blöja samt spinningskor. Jag trodde han var ledaren men visade sig sedan vara en riktig lustig-curre. 

Lustig-curre startade passet med att vrida upp volymen till tinnitusvolym. Om jag ens hade en vettig tanke under passet sköljdes den bort med kaskader av italiensk techno. Under passets första 15 minuter släntrade det in ett gäng till som flamsade runt och hälsade på alla. En svårartad förvåning uppstod för mig när den ena som kom in sent var den e-g-e-n-t-l-i-g-a ledarn för passet. Hon måste ha tyckt att det såg lite dött ut därinne så hon drog upp volymen till en ofattbar nivå. Eftersom jag är bra på att läsa läppar kunde jag ana vad hennes fullständiga gallskrik gick ut på. 

Lustig-curre tyckte att ledaren tog väl mycket plats och hann under passet med att:

  1. Skrika i takt till den italienska techno-operan
  2. Gå av sin cykel och gå och badda pannen på en 15-årig tjej
  3. Gå av sin cykel och dra upp motståndet på en annan kvinnas cykel
  4. Ha en konversation med en tredje tjej i andra sidan av spinningsalen. Trots att detta var praktiskt omöjligt.
  5. Att under en låt dansa någon obscen dans på sin cykel. Mest troligt för att musiken just hade spräckt hans bäcken och läckt ut i hans tights-blöja.
  6. Lustig-Curre var nog fram till alla utom mig själv som såg hotfull ut i Yao Ming-dräkt.
Passet avslutades sedan med nedvarvning och stretching som Curre sjöng högt till. Låten framfördes av en plågad italiensk man som var kär i en kvinna, och sedan ännu en kvinna för att avsluta med att vara otrogen med en tredje. I den absoluta avslutningen spelades något som måste vara en av de värsta våldtäkter i historien på en välkänd Metallica-låt. Nothing else matters. 

Inte för att jag tittar men i omklädningsrummet kunde man se andra saker.
  • Män med morgonrockar som driver runt och rakar sig på alla tänkbara ställen.
  • Män med enbart sockar och tofflor som går runt och för konversationer med männen i morgonrockar.
  • Män som gräver djupare där bak än en proktolog någonsin gjort
  • Sedan skakar samma män hand med männen med enbart sockar och tofflor som pratar med männen i morgonrockar.
Sedan gick jag hem. 

/A

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur kan man inte älska Italien?!? Så exotiskt så nära.

2010-10-26 @ 07:52:18
Postat av: Andreas

Hmm, kanske borde ha lagt till att jag skakade ingens hand. Jobbade mer med svårtydda nickningar som hälsning.

2010-10-26 @ 10:59:10
Postat av: Camilla

Alltså...har fastnat lite vid en sak; enbart sockor och tofflor?!?!? Måste ha varit en syn! :-)

2010-10-26 @ 20:13:25
Postat av: Andreas

Tittade givetvis mestadels bort men männen med sockor och tofflor stod gärna med händerna bakom huvudet i en spänning ställning och konverserade. Men, jag antar att det är de som är de normala och inte jag.

2010-10-27 @ 10:45:36
Postat av: Burefjord

Efter detta härligt inspirerande spinningpass så köpte du säsongsbiljett?

2011-06-04 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0