Små män i kostym

Ser det inte ofta ut som att de struttar runt onödigt ”ärtigt”? Jag har minsann energi och kraft.

Skrattar de inte ofta lite för högt? Jag f ö r s t å r verkligen det här skämtet.

Har de ofta inte en historia som är värre än föregående talare? Jag har minsann varit med om mer än du.

Klär de sig inte onödigt ofta i slips och kostym? Jag är viktig och det ska jävlart synas.

Pratar de inte onödigt högt också? Jag ska nu berätta något viktigt din jävla idiot så jag tvingar dig att lyssna.

 

Jag säger inte att detta gäller alla men efter en del erfarenhet är det denna slutsats jag drar. Som kortast i familjen kanske jag är likadan själv i den miljön. Personligen tycker de ska försöka få lugnet och den inre självsäkerheten man ofta kan se stora män i relaxerad tröja bära.

 

Min ”djupa” analys av detta består i att jag tror de från tidig ålder måste hävda sig på olika sätt. De måste spänna upp sig som fiolsträngar både mentalt och fysiskt för att dels verka större och dels vara beredda på direkta hot från större varelser. Eftersom vi inte generellt lever under konstant fysiskt hot nuförtiden kanske den psykologiska biten är mer framträdande nu. Är förresten inte små hundar lite mer energiska än stora?

 

Utlösande faktorn för detta inlägg var ett gäng skitnödiga IT-konsulter från Kista som just klev på planet till Milano för en weekendtripp med företaget. De försökte överglänsa varandra i historier, överfakturerade kunder, vem som var bäst på att pressa kunden på en sjujäkla specifikationsbeskriving och vem som hade beställt flest jägermeister på en after ski.

 

Stod stilla och betraktade sällskapet som förmodligen kan hyra ”Bigfoot-skidor” på barnpris och kalla det värstinglagg  och förmodligen skulle de ha beställt en rohypnol och ett glas vatten istället för jägermeister. Alla skulle må bra av det.

 

Ingen jag känner är kort så ingen ska heller ta åt sig, detta gäller ”andra”. Såklart. Fenomenet gäller män, inte på något sätt kvinnor.

 

/A

PS. Logiska luckan här är givetvis att de hade kostym och skulle på weekendtripp. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0