Insegnante inglese

En dag för ett tag sedan hände det som inte så ofta egentligen händer. Det ringde på dörren och jag blev erbjuden ett jobb. En annan svenska som bor här i länga driver en språkskola, och hon undrade om jag ville börja undervisa i engelska för barn. Varför inte, tänkte jag. Så nu ska jag göra det.

Många italienarna tror att vi svenskar pratar engelska som modersmål och att svenska är en typ av dialekt. Detta torde göra att förtroendet för min kompetens i engelska ökar. Så jag låter de gärna tro det. Har hängt med på lite lektioner för att träffa barn och föräldrar. Mina största farhågor är de italienska överbeskyddande och lätt pushiga mammorna. Samt hur jag ska klara av att hitta orden och säga till ett barn (det kan behövas, de kan vara lätt vilda) på skarpen på italienska. Utan att bara känna mig jättefånig. Den lärare jag ska ta över föreslog att jag ska titta på den dubbade versionen av Gordon Ramsays Hells kitchen för att få lite inspiration. 

Nåväl. Blir nog bra det där. På tisdag går jag ut skarpt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0