Apropå den här helgdagen.

När det slutat regna gick jag ut för att räkna hissade flaggor, för att på så vis på något sätt få en uppskattning om patriotismen i Arese. Jag gick runt här i de närmaste (för dagen mycket folktomma) kvarteren, till det slog mig att summan måste bli noll, för man har ju inga flaggstänger.  Inte en enda faktiskt. Har aldrig tänkt på det förrut. Det närmsta jag kom var att se en eller två som varit kreativa och hängt upp sin flagga i trädet och de taffligt (antagligen av kommunen) upphängda småflaggorna i gatulyktorna. Så ingen hissar flaggan här. Däremot kunde jag se en och annan liten flagga hänga ut från fönstren. Inte så många, och inte så vajande. Men ändå.


En av mina grannar har hängt ut en flagga. Normalt åker persiennerna ner så fort det blir mörkt. Men inte ikväll. Han sitter där och kollar på nyheterna, med den på glänt. Kanske är han rädd att någon ska ta hans flagga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0