Apropå uppehåll med snus

Mitt nyårslöfte var tydligt.
Eventuellt ska jag fundera på att möjligtvis ta ett uppehåll i snusandet

Stunden är kommen. Någonstans på vägen från Kazakstan insåg jag att det blir uppehåll på riktigt. Med stigande panik såg jag de små påsarna försvinna, en efter en, tills det var helt tomt. Jag har även letat i hela lägenheten för att säkerställa att det inte finns någon överbliven dosa någonstans. Det fanns det inte.
Så här 5 dagar efter senaste snusen känns det fortfarande en smula förvirrat. Eftersom jag inte nyttjat detta gift i 40 år - som min far, tror jag att jag har det förhållandevis enkelt att sluta. Jag har fått en del kommentarer på jobbet, ett exempel.

- The first year is really tough (en man som rökte 1 paket cigaretter om dagen sedan han var 14).
-First year? Känns lite länge. 

I övrigt känner jag tydligt hur mina sinnen stärks. Hörseln i synnerhet. Särskilt på natten. Minsta ljud kan framkalla en ohämmad ilska. En mygga fick möta döden omedelbart. Pigna har varit närmare döden än hon vet om under en av sina många oregelbundna snarkningar. En annan fördel är de djupa fina samtalen vi har numera. 

V: Men är det inte skönt att slippa gå runt i en konstant drogdimma?
A: Mmmm
V: Att hela tiden leta efter en snusdosa och stoppa in mer gift
A: Mhmmm


Sen får vi se hur det här går. 

/A


Kommentarer
Postat av: Anna

Säg bara till så drar jag i gång en smuggelverksamhet via post. Nemas problemas. Jag hade en bekant som satt och stoppade hela nejlikor under läppen. Va fan sysslar du med? var ju min spontana reaktion men han sa att det funkade. Tydligen var det lite vasst från början men sen mjuknade de upp.

2011-10-16 @ 08:34:06
URL: http://nsominorrland.com
Postat av: Andreas

Tack för erbjudandet, men det är nog lika bra jag avstår. Enligt din teori kan man bara vara utan om man är i fullständig harmoni. Därför ska jag försöka befinna mig i just denna harmoni ett tag. Iaf tills jag åker till Sverige nästa gång. :)

2011-10-16 @ 21:35:57
URL: http://unabellavita.blogg.se/
Postat av: Anna

Harmoni är ju fint, i teorin. I verkligheten är snuset fint.

2011-10-18 @ 20:39:51
URL: http://nsominorrland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0