Det är klart att mannen ska bära

Ja, jag vet att det är kallt i Sverige. Riktigt kallt. Men vill bara påpeka att när det är 10 minus om nätterna och de fortsätter att envisas med att stänga av värmen i vår englasrutade lägenhetslänga. Då är det inte mysigt alls faktiskt. Man kunde önska sig lite flexibilitet på området.

Igår hade jag ett mycket roligt ögonblick. Vi gick och trängdes med alla pensionärer på Conad (just det, inte så roligt) för att köpa lite mat . När vi gick hemåt tog jag över bärandet av matkassarna, eftersom Andreas likt en tonåring vägrar ha handskar på sig, och efter att ha burit de en bit blev alldeles stelfrusen om händerna. Vi hann knapp säga "undrar vad de italienska männen tycker om det här" innan vi möter en man som mer eller mindre skäller ut Andreas. Vad är han för man som låter sin kvinna bära? Va?

Andreas tog ut händerna ur fickorna och försökte förklara sig. Det blev som inte bättre.

Vi bryr oss självklart inte om vad andra tycker. Och lär gärna italienarna lite om svensk jämställdhet. Men resten av vägen hem fick jag inte bära nånting.


Sedan lagade han lunchen.


Medan hunden tränade på att gå i snö.



Kommentarer
Postat av: koffe

Klart mannen ska bära. Vad fan ska ni med oss annars till? Ja, det ska vara grillningen då. Men det är ju å andra sidan inte direkt rocket science...



Flyttar ni hem eller vad händer? Syri är sjukt dålig på att svara mig på FB.

2012-02-09 @ 14:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0